sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Nimipulma

Minulla on useamman vuoden ollut ajatuksena nimetä koirani Disneyn hahmojen mukaan. Nemo on luonnollisesti Nemoa etsimässä -elokuvan kalan mukaan nimetty. Pitkään suosikkivaihtoehtoni seuraavalle koiralle oli Nuka, joka on Leijonakuningas 2 -elokuvan pääpahiksen poika. Kuitenkin olen havainnut sellaisen asian, että siperianhuskypiireissä Nuka on ihan hirvittävän yleinen nimi, joten se on aika paljon menettätyn hotoaan silmissäni. Kodan nimi tulee tietenkin Karhuveljeni Koda -elokuvasta, niinkuin olen aiemmin maininnutkin. (Jos et ole nähnyt sitä, katso se!! Se on ihastuttava!) Myös useampiin Koda -nimisiin huskyihin olen törmännyt.

Kodan nimen takana oleva tarina teki kuitenkin Koda -nimestä sen verran persoonallisen, että halusin sitä vielä käyttää. Nuka -nimestä olen jo oikeastaan luopunut. Ei ehkä ole kiva nimetä koiraa jonkun mielipuolen mukaan, joka sitäpaitsi vieläpä kuolee elokuvan aikana. Olen ehkä pikkuisen taikauskoinen.

Nyt minulla on hirveä ongelma. Disney -hahmot ei riitä!! Keksin miljoona kivaa nimeä narttukoiralle (esim. Vitani, Leijonakuningas 2), mutta kivaa urokselle ja nimenomaan pikkuveljelle sopivaa nimeä en kyllä ole vielä löytänyt. Olen tutkinut nimet Tarzanista Tuhkimoon ja 101 dalmaatialaisesta Bambiin, eikä mikään oikein kolahda. En millään haluaisi luopua teemasta, mutta en kyllä haluaisi antaa koiralle sellaistakaan nimeä, mikä ei sovi juuri sille.

Epätoivo iskee.



Nuka, Nemo ja Koda Disneyn elokuvista. Tuo Kodan kuva tuo mieleeni elokuvasta sen kohdan, jossa Koda aloittaa tarinan kertomisen: "Se oli mun elämäni kuudenneks, tai viidenneks kylmin talvi..." :D Ai että se on hauska.

8 kommenttia:

  1. Hei mulla kyllä riittää ideoita! Mikset heti kysynyt multa? Elikkä tässä ois muutama mun lemppari:
    Herra Perunapää (Toy Story)
    Martti (Autot)
    Tittelityy (Liisa Ihmemaassa)
    Herkules (Herkules)
    Simo (Peter Pan)
    Aatu Remunen (Topi ja Tessu)
    Kiero / Liero (Pieni merenneito)
    Kuningas Louie (Viidakkokirja)
    Henki (Aladdin)
    Myyrä (Atlantis)
    Tolkku Kalkkuna (Pikku Kananen)
    Masi Pallopää (Monsterit Oy)

    Kerro jos joku tärppäs ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Joku sano ton Henki nimen jo. En nyt muista, että kuka se oli..
      Herra Perunapää on aika potentiaalinen!!

      Poista
    2. Mm, ja lisäks toi Kiero tai Liero olis aika jees. "NEMO, KODA JA LIERO TÄNNE!" Tai Martti, hohoho. :----D

      Poista
  2. Lilo! Ai niin se on tytön nimi :(

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Moi!

    Meillä sama idea koirien nimissä, tällä hetkellä löytyy Nemo ja Koda :)
    Lapsuudessa oli kultainennoutaja Taku, joka sattumalta myös Disneytä, vaikka porukoiden antama nimi. Meillä ei pentu nyt ajankohtainen, mutta silti jo välillä nimiä pohdiskeltu, ja on totta että nartulle helpompi keksiä, Nana Peter Panista, Nala leijonakunkusta, Lilo, ötökän elämää Dot jne. Urosten nimiä ei juuri ole tullut mieleen :/ Tuo Nuka on hyvä! Joku perus Akukin voisi toimia... Tuttavalla on muuten Martti, ei huono sekään :) Ja on totta että Koda on ehdottomasti yksi parhaista ja ihanimmista hahmoista ikinä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mäkin Stitchiä hetken pohdin, kun on sekin elokuva tosi hauska. En sitten kuitenkaan osannut ajatella koiraani Stitchiksi. Kai seuraava koira on joku Salama McQueen. :D

      Poista